Seattle

Lørdag 10. september - 10.000 skridt til fods

Da vi vågnede i morges med udsigten til en hel lørdag i Seattle, var vi egentlig mere klar til at tage hjem. Nu er rejsen ligesom slut, synes vi. Men vi kastede os alligevel ud i en gåtur ned til Seattle Waterfront for at se det kendte Pike Place Market, og det var virkelig gåturen værd. Et mylder af spøjse butikker, mange med den mest pragtfulde udsigt til vandet. Og så naturligvis den mest kendte, fiskeforretningen, hvor de kaster rundt med fiskene. Ikke bare det, det var faktisk et helt show med medarbejdere, som råber uforståelige (for os) ord i kor og koster rundt med kunderne. Vi så frugt og grøntsager, vi dårligt kender, og underlige ting som f.eks. elefanthvidløg. Store som en knyttet hånd. Men det hele så umanerligt lækkert ud.

Vi fandt et lille sted (jeg spøger, det var kæmpestort) lige ned til vandet, hvor vi fik frokost. Jeg fik den lækreste laksesteak, og Bjarne en burger. Ved bordene omkring os blev der snakket om, at det var årets varmeste dag i Seattle, men at varmen slutter om 3-4 dage. Så kommer det sædvanlige regnvejr tilbage. Seattle er kendt for, at det regner meget, så vi har været heldige. Bjarne elsker varmen, jeg plejer at blive en anelse irritabel i hede, men denne varme er ganske behagelig, jeg ved ikke hvorfor.

Bagefter tog vi tilbage på hotellet for at lave online check-in til vores fly i morgen. På vejen herover fik vi ikke sæder ved siden af hinanden, og selv om vi kunne bytte os til det, vil vi da hellere have det ordnet på forhånd. Da det var ordnet, tog vi en tur med ”Ride the Ducks”, som er landgangsfartøjer fra 2. verdenskrig, som nu bruges til turistkørsel i byen. En slags Hop-on, Hop-off fartøjer, men det sjove er, at de også kører ud i vandet.
Det er et skrupskørt koncept med bindegale chauffører, høj musik, kampråb og en masse jokes. Men det var godt gammeldags sjovt.  Efter det var vi klar til at tage hjem og få kufferterne pakket, så vi er parat til at tage af sted ud i lufthavnen i morgen tidlig. I morgen er det 10-års dagen for 11. september katastrofen, og det kører i sløjfe på TV om trusler og mindeudsendelser, så vi forventer helt hysteriske sikkerhedsforholdsregler i lufthavnen. Så er det rart at være i god tid.

Tak for i dag – en vellykket dag i Seattle. Men ingen palmer, Pia, desværre. Her er masser af træer, men det er løvtræer.